2010. január 25., hétfő

Filmeket ajánlok


Az Oti meghívására felsorolok öt filmet, amelyek a nagy kedvenc kategóriába tartoznak. Azt mondhatom, sok filmet nézünk, de én keveset nézek végig, ugyanis általában belealszom... Nálam az a jó film, amelyiket fáradtan is végig tudom nézni vagy amelyiknek az elaludt részét másnap megnézem... Előrebocsátom, hogy jó ideje gyakorlatilag mindig fáradt vagyok, és nincs erőm komoly, mélyreható filmeket nézni. Nem szeretem a horror, sci-fi, történelmi és akciófilmeket, és csak kicsit szeretem a művészfilmeket. Tehát maradt a dráma, a romantikus, a thriller és a vígjáték. Jó még tudni, hogy csak nagyon kevés színésznek tudom a nevét, nincs olyan, hogy a színészért szeretek vagy nem szeretek egy filmet...

Na nézzük melyek is jutnak most eszembe és milyen sztori kapcsolódik hozzájuk:


1. Az első és az örök kedvenc a Micsoda nő (Pretty woman). Még olyan kicsi voltam, amikor legelőször láttam, hogy nem is értettem, mit mond tulajdonképpen, csak tetszett, mert valóra vált a mese és mert olyan szépen bánt a bácsi a viselkedni sem tudó nénivel... Most is ezekért tetszik valamint mert  távoli világokból érkező emberek sorsa fonódik össze benne. Ez az egyetlen film, amit háromnál is többször láttam (talán 33-nál is), mondjatok el két egymásutáni mondatot belőle és én rávágom a harmadikat :P


2. Az ördög Pradát visel (The Devil Wears Prada)- mert újságíró, mert okos, ügyes, de nem visel Pradát, csak lapos talpú, kényelmes cipőt, és mindent megtesz, hogy ő legyen a legjobb és hihetetlenül édes, megértő a barátja... és mint ahogy az életben is lenni szokott, elkapja a hév, elszalad vele a ló... de nem örökre... Életre szóló tanulság, alig sikerült megemészteni, hogy én ott, akkor nem dobtam volna el azt a telefont... de ezt azok is tudják rólam, akik még mindig szeretnek...


3. Velem vagy nélküled (The story of Us) Nem mond sokat, de megfogott, végigsírtam egymás után kétszer, s ha most betenném most is sírnék... Bruce Willis minden filmjét megnéztem általános és középiskolában, talán az is megfogott, hogy ő játszik egy romantikus filmben, de elsősorban nem ez, hanem az, ahogy bemutatja, milyen nehéz elfogadni a társunk másságát, a szerelem sok dolgot legyőz, de a hétköznapok monotonitása, a mókuskerék kikezdi a legigazabb fajtát is... Kicsit magamra is ismertem a női szerepben, a tökéletességre törekvő nő, aki alig tud ellazulni, ha félre áll a függöny, ha nem végezte el minden munkáját... És a család... amikor pont úgy mondunk valamit, mint ahogy anyukánk/ apukánk mondaná és van, hogy ez a párnak elviselhetetlennek tűnik. De a vége a legjobb, amikor Katie kiordibálja magából, hogy mennyire szereti azt az embert, akivel közösek a gyerekek, közös az élet...

4. A békés harcos útja (Peaceful warrior)- erről nemrég írtam.
          


5. Határok nélkül (Beyond borders) A film témájáról nem lehet csak úgy írni, megrendítő képek sora tárul elénk... Valahányszor elégedetlenek vagyunk a sorsunkkal, a napi menüvel  vagy úgy érezzük, nem bírjuk már a torokfájást fel kellene idézzük a film egy-egy részletét...



Kíváncsi lennék, melyek a kedvencei Orsinak és Sipinek, ők azok, akik sok -sok jó filmmel látnak el. 

0 megjegyzés: